Polityka Prywatności
1. Informacje ogólne
Niniejszy dokument zwany Polityką prywatności określa prawa i zasady związane z przetwarzaniem danych osobowych w ramach świadczenia usług za pomocą serwisu internetowego: www.e-podroznik.pl lub za pomocą aplikacji mobilnej pod nazwą e-podróżnik.pl lub poprzez infolinię telefoniczną.
Podstawowe prawa i obowiązki w zakresie ochrony danych osobowych zawiera rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO). W zakresie nieuregulowanym w niniejszej Polityce prywatności zastosowanie ma więc RODO.
Korzystając z serwisu www.e-podroznik.pl lub aplikacji mobilnej e-podróżnik.pl może Pani/ Pan przekazać nam Pani/Pana dane osobowe np. podczas transakcji nabycia biletu. W takim przypadku będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe.
2. Administrator danych:
2.1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w związku ze świadczeniem Usług określonych w pkt 2.2. jest Teroplan spółka akcyjna z siedzibą w Krakowie, ul. Zakopiańska 73, kod pocztowy 30-418 Kraków, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, Wydział XII Gospodarczy w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000493001, NIP: 5492295534, REGON: 120390028, kapitał zakładowy 1.735.441 zł, wpłacony w całości,
e-mail: biuro@e-podroznik.pl, tel. 690 909 212.
2.2. Przez Usługi rozumie się usługi świadczone przez Teroplan S.A. drogą elektroniczną lub za pomocą infolinii telefonicznej, w szczególności usługi polegające na prezentowaniu rozkładów jazdy w ramach serwisu www.e-podroznik.pl lub aplikacji mobilnej, możliwości zakupu Biletów, zwrotu Biletów, dostarczenia informacji o podróży, obsłudze Klienta w zakresie rezerwacji i zakupu Biletów, a także inne usługi świadczone w ramach serwisu www.e-podroznik.pl,aplikacji mobilnej, infolinii telefonicznej, w tym na podstawie Regulaminu serwisu oraz internetowej sprzedaży biletów na przewóz osób oraz na przewóz przesyłek przez system e-podróżnik bilety.
2.3. Przewoźnik, z którym zawierana jest konkretna Umowa przewozu na podstawie zakupionego Biletu, jest Administratorem danych osobowych dostarczonych przez Klienta w celu zakupu Biletu. Przewoźnik przetwarza dane osobowe m.in. na potrzeby zawarcia i realizacji Umowy przewozu. Szczegółowe dane Przewoźnika w tym jego dane kontaktowe, znajdują się na Bilecie lub udostępniane są w procesie transakcyjnym. Teroplan S.A. udostępnia Klientom dane Przewoźnika także na ich żądanie.
3. Inspektor ochrony danych:
Teroplan S.A. wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych i realizacji swoich praw. Kontakt jest możliwy w formie elektronicznej na adres e-mail: daneosobowe@e-podroznik.pl.
4. Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania:
Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a), b), c), f) RODO między innymi w celu realizacji internetowej sprzedaży biletów, zlecenia przewozu przesyłki, prawidłowego wykonania umowy przewozu, w tym zapewnienia możliwości kontroli biletów, obsługi posprzedażowej oraz zapewnienia sprawnego działania procesu reklamacji co szerzej wyjaśniamy poniżej.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzamy:
- w celu realizacji internetowej sprzedaży biletów, zlecenia przewozu przesyłki, w tym obsługi posprzedażowej, sprawnego działania procesu reklamacji, zapewnienia kontaktu z Biurem Obsługi Klienta w przypadkach losowych np. awarii lub opóźnienia autobusu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- w celu wysyłania informacji handlowej lub marketingu bezpośredniego za pomocą poczty elektronicznej na podstawie Pani/Pana zgody – w przypadku jej wyrażenia (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
- w celach analitycznych np.: doboru usług do potrzeb naszych klientów; optymalizacji naszych produktów na podstawie Pani/Pana uwag na ich temat, Pani/Pana zainteresowania, logów technicznych aplikacji; optymalizacji procesów obsługi na podstawie przebiegu procesów obsługi sprzedaży i posprzedażowej, w tym reklamacji, itp., co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- w celach archiwalnych (dowodowych) dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- w celu badania satysfakcji klientów i określania jakości naszej obsługi, co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- w celu oferowania Pani/Pana przez nas produktów i usług bezpośrednio (marketing bezpośredni), w tym dobierania ich pod kątem Pani/Pana potrzeb z pomocą profilowania (co wyjaśniamy dalej), co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- w celu oferowania Pani/Panu bezpośrednio (marketing bezpośredni) produktów i usług firm z nami współpracujących (naszych partnerów), np. w formie kuponów rabatowych, w tym dobierania ich pod kątem Pani/Pana potrzeb z pomocą profilowania (co wyjaśniamy dalej), co jest naszym i naszych partnerów prawnie uzasadnionym interesem, (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO), w zakresie określonym przeprowadzoną przez nas i udokumentowaną analizą prawnie uzasadnionego interesu.
5. Kategorie Danych osobowych:
Jeżeli nabywa Pani/Pan Bilet lub zleca przewóz przesyłki na rzecz osoby trzeciej, przetwarzamy dane osobowe również tej osoby w celu realizacji internetowej sprzedaży biletów lub zlecenia przewozu przesyłki, obsługi posprzedażowej oraz zapewnienia sprawnego działania procesu reklamacji. W celach określonych niniejszą polityką prywatności przetwarzamy podstawowe dane identyfikacyjne tj. imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, NIP. Zakres powyższych danych wymaganych dla celów nabycia konkretnych Biletów może różnić się w zależności od wielu czynników takich jak w szczególności: wymogi konkretnego Przewoźnika, z którym zawierana jest Umowa przewozu lub kierunek podróży.
6. Okres przechowywania danych osobowych:
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do końca okresu obowiązywania Biletu lub zakończenia usługi przewozu przesyłki, a po jego zakończeniu:
a) przez okres obsługi posprzedażowej (np. w celu rozpatrywania reklamacji);
b) do upływu okresu przedawnienia potencjalnych roszczeń związanych z nabyciem Biletu;
c) przez okres niezbędny do wypełnienia obowiązku prawnego Administratora (np. wynikającego z przepisów podatkowych lub rachunkowych).
Dane osobowe przetwarzane dla potrzeb marketingu bezpośredniego naszych usług przetwarzamy do czasu aż Pani/Pan: a) zgłosi sprzeciw względem ich przetwarzania w tym celu, b) cofnie zgodę, jeżeli przetwarzaliśmy te dane na podstawie udzielonej zgody, c) sami ustalimy, że dane się zdezaktualizowały.
7. Prawa związane z ochroną danych osobowych
Przysługują Pani/ Panu następujące prawa:
1) prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii;
2) prawo do sprostowania (poprawienia) swoich danych;
3) prawo do usunięcia danych - jeżeli Pani/Pana zdaniem nie ma podstaw do tego, abyśmy przetwarzali te dane, może Pani/ Pan zażądać abyśmy je usunęli;
4) prawo do ograniczenia przetwarzania danych - może Pani/Pan żądać, abyśmy ograniczyli przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych wyłącznie do ich przechowywania lub wykonywania uzgodnionych z Panią/Panem działań, jeżeli Pani/Pana zdaniem mamy nieprawidłowe dane na Pani/Pana temat lub przetwarzamy je bezpodstawnie; lub nie chce Pani/Pan, żebyśmy je usunęli, bo są potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń; lub na czas wniesionego sprzeciwu względem przetwarzania danych;
5) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych - Sprzeciw „marketingowy”. Ma Pani/ Pan prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego.
W przypadku skorzystania z tego prawa – zaprzestaniemy przetwarzania danych w tym celu.
6) prawo do wniesienia sprzeciwu z uwagi na szczególną sytuację. Ma Pani/ Pan także prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu w celach innych niż marketing bezpośredni. Powinna Pani/Pan wtedy wskazać nam szczególną sytuację, która Pani/Pana zdaniem uzasadnia zaprzestanie przez nas przetwarzania objętego sprzeciwem. Przestaniemy przetwarzać Pani/Pana dane w tych celach, chyba że wykażemy, że podstawy przetwarzania przez nas Pani/Pana danych są nadrzędne wobec Pani/Pana praw lub też że Pani/Pana dane są nam niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
7) prawo do przenoszenia danych – ma Pani/Pan prawo otrzymać od nas w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe Pana/Pani dotyczące, które posiadamy na podstawie umowy lub Pani/ Pana zgody. Może Pani/Pan też zlecić nam przesłanie tych danych bezpośrednio innemu podmiotowi;
8) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - jeżeli uważa Pani/Pan, że przetwarzamy Pani/ Pana dane niezgodnie z prawem, może Pani/Pan złożyć w tej sprawie skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego właściwego organu nadzorczego;
9) prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych - w każdej chwili może Pani/Pan cofnąć zgodę na przetwarzanie tych danych osobowych, które przetwarzamy na podstawie Pani/Pana zgody. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
W celu wykonania swoich praw prosimy kierować żądanie pod adres email: daneosobowe@e-podroznik.pl, Proszę pamiętać, że przed realizacją Pani/Pana uprawnień będziemy się musieli upewnić, że Pani/Pan to Pani/Pan, czyli odpowiednio Panią/Pana zidentyfikować.
8. Konsekwencje niepodania danych osobowych:
Zakładając konto lub nabywając bilet może Pani/Pan zostać poproszony do podania konkretnych informacji, takich jak adres e-mail i hasło. Może Pani/Pan utworzyć konto, które zawierać będzie dane takie jak lokalizacja, imię i nazwisko, numer telefonu, adres email, a w przypadku żądania wystawienia faktury adres firmy oraz numer NIP.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie danych w zakresie wymaganym przez administratora może skutkować niemożliwością świadczenia usług.
9. Odbiorcy danych:
Dane osobowe mogą być przekazane:
1) przewoźnikom, którzy świadczą usługę przewozu na podstawie nabytego przez Panią/Pana biletu wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji celów przetwarzania danych osobowych wskazanych powyżej, w tym w szczególności w celu prawidłowego wykonania umowy przewozu, w tym zapewnienia możliwości kontroli biletów.
2) naszym podwykonawcom oraz partnerom handlowym, czyli podmiotom z których korzystamy przy przetwarzaniu danych osobowych, są to w szczególności firmy księgowe, kancelarie prawne, firmy informatyczne, agencje marketingowe, partnerzy świadczący usługi techniczne, podmioty obsługujące płatności, agenci sprzedaży, call center.
10. Przekazanie danych do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej:
Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego wyłącznie w przypadku nabycia biletów na przejazd komunikacją świadczoną przez przewoźnika zagranicznego.
Przekazanie danych do państwa trzeciego nastąpi na podstawie art. 49 ust. 1 lit. b lub c) RODO tj. w przypadku gdy przekazanie jest niezbędne do wykonania umowy między osobą, której dane dotyczą, a administratorem lub do wprowadzenia w życie środków przedumownych podejmowanych na żądanie osoby, której dane dotyczą lub przekazanie jest niezbędne do zawarcia lub wykonania umowy zawartej w interesie osoby, których dane dotyczą, między administratorem a inną osobą fizyczną lub prawną.
Kopię danych osobowych przekazywanych do państwa trzeciego może Pani/Pan uzyskać poprzez maila: daneosobowe@e-podroznik.pl.
11. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie:
W procesie zakupu biletu możemy podejmować decyzje w sposób zautomatyzowany na podstawie danych, które o Pani/Panu posiadamy np. historia zakupów, lokalizacja.
W oparciu o te informacje przypisujemy Pani/Panu profil osobowy istotny z punktu widzenia możliwości zaoferowania Pani/Panu naszych usług lub usług naszych partnerów oraz wysokości upustów, które możemy przyznać. Decyzje te są podejmowane automatycznie na podstawie modeli scoringowych i analiz statystycznych oraz mogą wpływać na personalizację oferty.
Podejmowanie decyzji w wyżej wymieniony zautomatyzowany sposób jest niezbędne w celu nabycia przez Panią/Pana Biletu.
Jeżeli nie zgadza się Pan/ Pani z naszą oceną sytuacji w ten sposób dokonaną, może Pani/Pan zgłosić reklamację elektronicznie na adres email: daneosobowe@e-podroznik.pl
Reklamacja zostanie rozpatrzona przez osobę o odpowiednich kompetencjach i upoważnieniu do podejmowania decyzji.
12. Reklama behawioralna i pliki cookies
Serwis internetowy www.e-podroznik.pl korzysta z kodów remarketingowych zewnętrznych podmiotów. Kody te używane są do pobierania danych zawartych w plikach cookies i przekazywania ich podmiotom trzecim, w celu wyświetlania przez nich użytkownikom spersonalizowanej i dopasowanej do ich preferencji reklamy. Przekazywane dane mogą zawierać dane geolokacyjne (na podstawie adresu IP).
Korzystając z serwisu wyraża Pani/Pan zgodę na przekazywanie danych we wskazany wyżej sposób.
Może Pani/Pan w każdym czasie zrezygnować ze zbierania przez zewnętrzne podmioty, poprzez kody remarketingowe informacji zawartych w plikach cookies, a tym samym zrezygnować z wyświetlania spersonalizowanej i dopasowanej do ich preferencji reklamy za pomocą zmiany ustawień przeglądarki internetowej lub poprzez dokonanie zmian w serwisie internetowym www.e-podroznik.pl klikając w stopce strony “Ustawienia plików cookies i innych technologii” i zaznaczeniu rezygnacji zgody.
W każdej chwili istnieje możliwość usunięcia plików cookies zapisanych w pamięci komputera lub telefonu za pomocą opcji dostępnych w jego przeglądarce internetowej.
Przed rozpoczęciem korzystania z serwisu internetowego www.e-podroznik.pl ma Pan/Pani możliwość wyrażenia zgody lub odmowy na umieszczanie plików cookies na urządzeniu końcowym z uwzględnieniem rodzaju plików cookies. Usunięcie systemowych plików cookies na urządzeniu końcowym użytkownika może doprowadzić do utraty możliwości korzystania z istotnych funkcjonalności serwisów internetowych Teroplan S.A. Ustawienia wybrane na początku można zmienić w każdym czasie podczas korzystania z serwisu internetowego www. e-podroznik.pl zmieniając ustawienia w danej przeglądarce internetowej korzystając z opcji wyłączenia mechanizmu plików cookies (zarówno na komputerach, telefonach komórkowych, tabletach jak i innych urządzeniach) lub poprzez dokonanie zmian w serwisie internetowym www.e-podroznik.pl klikając w stopce strony “Ustawienia plików cookies”. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
W celu dowiedzenia się więcej o plikach cookies prosimy zapoznać się z Regulaminem wykorzystywania plików cookies.
Akceptując pliki cookies promocyjne wyraża Pan/Pani zgodę na przekazywane (przesyłanie) danych (np. adres email) podmiotom trzecim (Google LLC) w celu ustalania danych statystycznych i analitycznych związanych z reklamami (mierzenie konwersji). Przesyłane dane są zaszyfrowane algorytmem SHA256 zapewniającym ich bezpieczeństwo. Powyższe umożliwia nam generowanie statystyk i analiz, na przykład dowiadujemy się o łącznej liczbie użytkowników, którzy kliknęli reklamę i dokonali zakupu na naszej stronie internetowej.
Może Pani/Pan w każdym czasie zrezygnować ze zbierania przez zewnętrzne podmioty ww. danych, za pomocą zmiany ustawień przeglądarki internetowej lub poprzez dokonanie zmian w serwisie internetowym www.e-podroznik.pl klikając w stopce strony “Ustawienia plików cookies i innych technologii” i wyłączeniu promocyjnych plików cookies.
13. Gromadzenie danych poprzez Aplikację Mobilną
Zbierane przez Aplikację informacje o Użytkownikach służą jak najlepszemu zaspokojeniu potrzeb Użytkowników oraz jak najlepszemu świadczeniu usług poprzez Aplikację.
Zbierane są następujące rodzaje informacji:
Tożsamość (znajdowanie kont na urządzeniu, dodawanie i usuwanie kont) - Uprawnienie wykorzystywane jest do przechowania informacji o koncie użytkowania Systemu e-podróżnik. Konto jest potrzebne do kupowania biletów i synchronizacji listy kupionych biletów.
Kontakty (modyfikowanie kontaktów) - Pozwala z poziomu Aplikacji Mobilnej (z wizytówki przewoźnika) zapisać jego numer telefonu przewoźnika w kontaktach.
Lokalizacja - Dostęp do lokalizacji geograficznej Użytkownika wykorzystywany jest w module nawigacji.
Telefon (bezpośrednie wybieranie numerów telefonu, odczytywanie stanu i informacji o telefonie, zapisywanie rejestru połączeń) - Pozwala Aplikacji Mobilnej wybrać numer infolinii. Połączenie nie jest automatyczne wykonywane, numer zostanie jedynie wyświetlony na ekranie wybierania numeru.
Pamięć, Zdjęcia, multimedia i pliki (odczytywanie zawartości pamięci USB, modyfikowanie i usuwanie zawartości pamięci USB) - Daje Aplikacji Mobilnej dostęp do karty pamięci w celu przechowywania danych mapy.
Informacje o połączeniu Wi-Fi (czytanie statystyk synchronizacji, wyświetlanie połączeń sieciowych, czytanie ustawień synchronizacji, uruchamianie podczas włączania urządzenia, włączanie i wyłączanie synchronizacji )- Umożliwia automatyczne zarządzanie mechanizmem synchronizacji biletów.
Pełny dostęp do sieci - Pozwala Aplikacji Mobilnej na komunikowanie się z serwerem w trakcie wyszukiwania połączeń i kupowania Biletu.
Sterowanie wibracjami - Wibracje są jedną z metod powiadamiania Użytkowania o zmianie listy Biletów po synchronizacji. Dostęp pozwala na stosowanie takich powiadomień.
Identyfikator urządzenia i informacje o połączeniach - (odczytywanie stanu i informacji o telefonie) - Identyfikator urządzenia używany jest do zabezpieczenia danych zapisywanych przez Aplikację Mobilną przed przeniesieniem ich na inne urządzenie.
14. Zmiany Polityki Prywatności
Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian
w Polityce Prywatności. Każdego Użytkownika obowiązuje aktualna „Polityka Prywatności”. O zmianach Polityki Prywatności Administrator będzie informować na stronach Serwisu e-podróżnik lub w inny dostępny dla Użytkownika sposób.
15. Dodatkowe informacje
W przypadku pytań lub wątpliwości, co do Polityki Prywatności, prosimy o kontakt na adres e-mail daneosobowe@e-podroznik.pl.