PKS Radomsko sprzedaje bilety przez Internet27.04.2010
PKS Radomsko umożliwił pasażerom zakup biletu bez konieczności wychodzenia z domu oraz bez żadnych dodatkowych opłat. Jest to drugi, obok PKS Piotrków Trybunalski, PKS w województwie łódzkim, który udostępnił usługę sprzedaży biletów przez Internet.
PKS Radomsko umożliwił pasażerom zakup biletu bez konieczności wychodzenia z domu oraz bez żadnych dodatkowych opłat. Jest to drugi, obok PKS Piotrków Trybunalski, PKS w województwie łódzkim, który udostępnił usługę sprzedaży biletów przez Internet.
Bilety można kupić korzystając z wyszukiwarki w ogólnopolskim portalu komunikacyjnym www.e-podroznik.pl, z którym przewoźnik współpracuje. Sprzedaż online dotyczy kursów realizowanych na dłuższych trasach np. Radomsko-Wrocław, Radomsko-Łódź, Radomsko-Kraków. Bilety online można kupić również z/do niektórych miast pośrednich na danej trasie np. Bełchatów-Pabianice, Radomsko-Tuszyn, Częstochowa-Olkusz.
Zakup biletu jest bardzo prosty. Pasażer wyszukuje kurs, który go interesuje, klika w ikonę „kup bilet” i podaje dane potrzebne do rezerwacji – między innymi ilość osób oraz ulgi. Następnie dokonuje płatności jak w każdym innym sklepie internetowym i otrzymuje bilet – w formie SMS'a lub drogą emailową do samodzielnego wydrukowania. Bilet (w postaci SMS'a lub wydruku) pokazuje kierowcy na początku podróży.
Bilet online równoznaczny jest z rezerwacją miejsca siedzącego, co zapewnia komfort podróżowania. Jest to szczególnie istotne na trasach obleganych lub w okresie wzmożonego korzystania ze środków transportu publicznego np. w czasie świąt, wakacji itp. Pasażer unika również konieczności stania w kolejce do kasy czy do autobusu, gdyż, za okazaniem biletu, przysługuje mu pierwszeństwo zajęcia miejsca.
Pasażerowie są pozytywnie nastawieni do nowoczesnej usługi, o czym świadczą ich opinie oraz coraz większa liczba osób wybierająca taką formę kupowania biletu. „PKS Radomsko to póki co jedyny przewoźnik odjeżdżający z Krakowa, który oferuje kupno biletu za pośrednictwem serwisu e-podróżnik. Gdyby taką możliwość oferowało więcej przewoźników, z pewnością korzystałbym z tej możliwości częściej. Serwis uważam za czytelny w obsłudze, a samą usługę zakupu biletów za funkcjonalną”- pisze jeden z zadowolonych klientów. Twórcy serwisu dokładają wszelkich starań, aby coraz więcej przewoźników udostępniało swoje kursy pod sprzedaż biletów. Szacuje się, że do końca roku 2010, około 20 PKS-ów będzie sprzedawało bilety w systemie online prowadzonym przez portal.